voor u gelezen
De Breinwerker
De Breinwerker, onder redactie van Iris Bakker, is een exclusief boekwerk dat tot stand is gekomen tijdens haar promotieonderzoek aan de TU Delft naar de productieve werkomgeving. Alexander Rinnooy Kan, voorzitter van de Sociaal Economische Raad, maakt in zijn voorwoord direct duidelijk wat het belang van een productieve werkomgeving is: ‘de productieve medewerker vormt de spil in ons sociaal economisch werkklimaat’.
Het boek is samengesteld met de hulp van een aantal deskundigen die gezamenlijk een beeld van de productieve werkomgeving geven. Het eerste deel zoomt in op de mens. Tony Gaillard benoemt psychologische en organisatiekundige aspecten als werkdruk, stress en intrinsieke motivatie. Iris Bakker gaat in op de vraag waarom de mens eigenlijk productief zou willen zijn. Je kunt immers wel een omgeving vorm geven waar mensen productief kunnen zijn, maar als ze dat niet willen, wordt toch niet de optimale productiviteit behaald. In het tweede deel staat de omgeving centraal. Theo van der Voordt en Iris de Been gaan in op het ruimtelijke concept en vertellen aan de hand van hun onderzoeken over de voor- en nadelen van de verschillende kantoorconcepten. Peter Vink en Liesbeth Groenesteijn geven vervolgens het belang aan van comfort op de werkplek en tonen aan dat comfort geen overbodige luxe is. Vervolgens beschrijven Stanley Kurvers en Joe Leijten het robuuste binnenklimaat, een klimaat zonder toeters en bellen en zonder allerlei ingewikkelde systemen, waar mensen zich prettig voelen. Tot slot gaat Jan de Boon in op het beleven van kleur, een fenomeen dat in ons bewuste denken vooral in de vorm van percepties bestaat en in die zin los staat van het werkelijk beleven en ervaren van kleur. Het geheel wordt gelardeerd met korte intermezzo’s die onzin en kwinkslag combineren. Veel kleurenfoto’s en een frisse vormgeving nodigen uit tot een boeiende wandeling door de productieve omgeving in boekvorm.
U kunt het boek bestellen bij FMN via fmn@fmn.nl.
De kosten zijn € 39,95 exclusief BTW en verzendkosten.
Koud Bellen: brrr…
Koude acquisitie is niet voor alle verkopers een koud kunstje. Sterker nog, zoals de titel van het boek al aangeeft, komen veel verkopers met nee als antwoord van een koude kermis thuis. Om de MKB-sales professional of salesmanager in het MKB wat extra tips en trucs te bieden, heeft Victor Brands naast presentaties en workshops nu ook een boek geschreven om beter met dit fenomeen om te kunnen gaan. Brands heeft zelf meer dan 25 jaar koude acquisitie-ervaring in het B2B-segment en is oprichter van het adviesbureau Acquiro.
Het boek bestaat uit 15 hoofdstukken, die door middel van tabbladen eenvoudig kunnen worden geraadpleegd. Na het belang van koude acquisitie en de juiste omstandigheden te hebben behandeld, gaat Brands in op wat de zeven aspecten zijn die ‘het verschil hebben gemaakt tussen een lege en een volle agenda’. Vervolgens wordt onder andere uitgelegd wat te doen met een assertieve secretaresse en wat voor gevolgen het Bel-me-niet register heeft voor koude acquisitie. Ook komt de weerlegging van een aantal standaard tegenwerpingen zoals ‘U bent al de tiende die belt’ aan bod. Koud Bellen: brrr… vormt een praktisch boek dat tussendoor gemakkelijk geraadpleegd kan worden ter voorbereiding of evaluatie van een salesgesprek. Dus, heeft een lid van uw salesteam de zoveelste nederlaag achter de rug, of neemt de secretaresse ieder keer op in plaats van meneer de directeur zelf? Dan is dit boek zeker een handig hulpmiddel.
Titel: Koud Bellen: brrr…
ISBN: 9789085705628
Auteur: Victor Bonke
Verkoopprijs: 29,50 euro
Uitgeverij: Boekenbent, www.boekenbent.com
oost-gelderland business | nummer 4 | september 2010