Investeren in netwerken loont
‘Persoonlijke ontmoetingen blijven de basis voor een goed netwerk’ zegt voorzitter Tineke Bakker-van Ingen van werkgeversvereniging VNO-NCW Midden. ‘Sociale, digitale netwerken als LinkedIn en Twitter zijn belangrijk, maar er gaat niets boven persoonlijke contacten voor het verstevigen van zakelijke relaties, het uitwisselen van kennis en het elkaar helpen ondernemen’. En dat ook de ondernemer dit vindt, blijkt uit het afgelopen verenigingsseizoen. Meer dan 10.000 ondernemers bezochten een bijeenkomst van VNO-NCW Midden. De bijeenkomsten varieerden sterk, van grote publicitaire evenementen, tot besloten kleine bijeenkomsten zonder pers. Grote netwerksessies wisselden af met kleine themabijeenkomsten voor specialisten. Met de diversiteit in het aanbod speelt de vereniging in op de brede belangstelling van de leden. Voor het seizoen 2010/2011 organiseert de vereniging wederom meer dan 100 ontmoetingen in twaalf regio’s in Midden- en Oost-Nederland. Op 9 november staat een jaarcongres op het programma, toegankelijk voor leden en niet-leden. Het congres, Food Feed & Fuel, is zeer praktisch van opzet met themasessies, vraag/aanbod-koppeling, gesprekken met ‘duurzame ondernemers’ en één inspirerende spreker: ZKH Prins Carlos de Bourbon de Parme.
Leden van VNO-NCW Midden zijn geïnformeerd over het bijeenkomstenprogramma voor het komende verenigingsseizoen. Niet-leden die belangstelling hebben voor deelname aan een van de bijeenkomsten of meer willen weten over de activiteiten van de ondernemersvereniging kunnen terecht op www.vno-ncwmidden.nl.
keitje voor waardering
Medewerkers oprecht bedanken voor hun inzet, de succesvolle samenwerking evalueren met een relatie of je secretaresse feliciteren met haar jubileum; persoonlijke aandacht is een waardevolle tool om mensen te motiveren of een samenwerking te intensiveren. Om dergelijke complimenten tastbaar te maken heeft kunstenares Anook Cleonne de vergulde ‘Je Bent Een Kei’-opsteker ontworpen. Een bijzonder en symbolisch geschenk, dat door zijn exclusieve uiterlijk en verpakking zeer geschikt is als relatie- of personeelsgeschenk. En weer eens iets heel anders dan de gebruikelijke bos bloemen of fles wijn. ‘Je Bent Een Kei’ is een handgemaakte gouden opsteker, te gebruiken als broche of dasspeld. Elk keitje wordt door kunstenares Anook Cléonne met de hand gemaakt en is dus uniek. Haar inspiratie voor ‘Je Bent Een Kei’ kwam vanuit haar zogenaamde ‘gelukssteentjes’; kleine keitjes die zij regelmatig opraapt om mee te nemen naar haar atelier. De exclusieve verpakking geheel op de gever af te stemmen, door toevoeging van een eigen logo of een persoonlijk geschreven kaartje. De opsteker is voor € 35,00 te bestellen via www.jebenteenkei.com. Staffelkortingen en verpakking op maat in overleg mogelijk.
BUSINESS FLITSEN
oost-gelderland business | nummer 4 | september 2010
Voice diensten nieuw bij ICT Spirit
Met het aantrekken van Roy Lammerink als accountmanager met een specialisatie in telefonie en de uitbreiding van het portfolio met VOIP (Voice over IP)-apparatuur zet ICT Spirit de volgende stap. Veel organisaties hebben nog een gescheiden traditionele telefonie en IT omgeving. Dit terwijl de behoefte van organisaties er meer en meer is om telefonie en computers te integreren. Dat creëert mogelijkheden voor nieuwe diensten, zoals het meenemen van je telefoonnummer naar een flexibele werkplek, voicemail diensten, vast-mobiel integratie en zo verder. Daarnaast speelt het besparen op telefoniekosten een grote rol. Dit alles vereist specifieke kennis van zowel telefonie als automatisering. Roy Lammerink heeft die kennis: ‘Het is de bundeling van automatisering en telefonie die bedrijven en overheden ongekende mogelijkheden geeft. Het geeft hen kansen om beter, sneller, eenvoudiger en goedkoper met klanten te communiceren.’
Een van de belangrijke nieuwe ontwikkelingen op dat gebied is de nieuwe versie van Microsoft Office Communications Server (OCS14) die binnenkort uitkomt. Deze geeft mogelijkheden om voicemailberichten uitgeschreven in e-mail te ontvangen en via e-mail af te handelen. Medewerkers binnen een organisatie kunnen ook in één oogopslag zien of iemand telefonisch bereikbaar is of in een vergadering zit of afwezig is. Dat maakt de communicatie binnen organisaties veel en veel efficiënter en effectiever.