Doit Online Media: We maken mooie dingen voor mooie bedrijven

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 6 2019


Kees van der Veer (33 jaar) wist altijd al wat hij wilde, ondernemer worden. Dat begon op jonge leeftijd met auto's wassen voor buurtgenoten, computers repareren en telefoons verkopen. Hij volgde een technische opleiding, deed een afstudeerstage bij een IT-bedrijf en wist het zeker: hij was 21 jaar en klaar voor het ondernemerschap.

Tekst: Hans Eberson Fotografie: Marcel Krijgsman


"Die start in 2007 staat heel ver af van wat Doit Online Media nu doet. Ik mocht klanten van dat IT-bedrijf benaderen om voor hen websites en applicaties te bouwen. De eerste opdracht was een reserveringssysteem bouwen voor een restaurant. In het begin pakten we alles aan, omdat we een klanten-bestand moesten opbouwen en geld moesten verdienen. Drie jaar later kwam compagnon Jaap Peerenboom erbij, hij ging de dingen doen waar ik minder goed in ben en omgekeerd. We vullen elkaar dus perfect aan. Op dit moment werken we met 21 man en zijn we naarstig op zoek naar drie nieuwe collega's."

Online marketing

De mensen van Doit Online Media bouwen nog steeds veel websites, maar nu vaak als uitgangspunt voor een compleet traject inclusief online positionering en online content marketing campagnes. "Onze klanten snap-pen hoe internet werkt en verwachten van ons dat we hen online verder helpen. Dat doen we door met contentmarketeers en creatievelin-gen concepten te ontwerpen en strategieën te bedenken die echt werken en meetbaar rendement opleveren. Een gemiddelde klant van ons onderscheidt zich van zijn concurrenten door de focus op internet, heeft meestal een eigen marketingafdeling, huurt een stevig reclamebureau in dat weet wat branding is en hij reserveert de nodige advertentiebud-getten voor online marketing. Dan kunnen wij na een uitgebreide introductie aan de slag. Onze werkwijze is eenvoudig; we vertellen een klant niet wat hij graag wil horen, maar wat wij denken dat nuttig is en wat er moet gebeuren. Dat klinkt misschien wat vreemd, maar dat is volgens ons toch echt de enige manier naar succes. Als bijvoorbeeld een website technisch niet in orde is, heeft een investering in onze diensten geen zin, want dan komt er nooit het resultaat uit dat de klant verwacht. Komen we goed door dat traject heen, dan gaan we aan de slag, maken we een plan, vullen dat creatief in en zorgen voor resultaat."

Altijd creatief

Doit Online Media heeft een groot en divers klantenbestand. "Van een theaterproducent (van onder andere The Adams Family, Jezus Christ Superstar, We Will Rock You), een me-taalbewerkingsbedrijf tot kinderopvangorgani-saties, maar we werken bijvoorbeeld ook voor de KNVB of Adecco. Van heel creatief zonder techniek tot creatief en supertechnisch. We worden over het algemeen geselecteerd op basis van ons portfolio, van Maastricht tot Heerenveen. We hebben inmiddels 12,5 jaar ervaring en dat is in deze tak van sport behoorlijk." Doit Online Media werkt met een hecht team. "Werken moet vooral ook leuk zijn en dat is het hier, we zijn een soort vriendenclub. Daarom screenen we sollicitanten niet alleen op wat ze kunnen, maar vooral op hun sociale skills en op de vraag of ze in ons team zullen passen. Dan krijgen ze een contract voor zeven maanden en daarna een vast dienstverband. Vinden we normaal, een kwestie van vertrouwen."

Doit Online Media zit in een prachtig pand in Zevenaar. “Sinds 2017 en we verwachten verder te groeien, want internet zal voor elk bedrijf alleen maar belangrijker worden en als je je op dat platform wilt onderscheiden willen we graag met je praten.”

www.doitonlinemedia.nl

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media