Leon Ten have, accountmanager Werkgevers Servicepunt Achterhoek
In deze column hebben we al veel voorbeelden laten zien van bedrijven die 'in-clusief ondernemen', of hoe bijvoorbeeld een SROI-verplichting, die door menig ondernemer als last(ig) ervaren wordt, toch met enig gezamenlijk- en creatief nadenken tot geweldige dingen leidt.
Voorbeelden waarmee we als Werkgevers Servicepunt Achterhoek laten zien d?t het kan en hoe. Nu ook onze Belgische- en Duitse collega's ons vragen hoe wij dat hier voor elkaar krijgen en zelfs de Zwitsers zich melden, word ik gesterkt in de gedachte dat we hier, samen met Achterhoekse ondernemers, kennelijk iets goed doen.
Nog nooit heb ik geschreven over het Werkgevers Servicepunt zelf. Toen onlangs het grootste werkgeversnetwerk in Nederland het signaal gaf dat veel werkgevers toch niet (voldoende) op de hoogte zijn van het Werkgevers Servi-cepunt en wat daar te halen is, gaf mij dat aanleiding om daar in deze column nog eens aandacht aan te schenken.
Nu zou ik kunnen zeggen dat het Werkgevers Servicepunt Achterhoek een samenwerkingsverband is tussen de acht Achterhoekse gemeenten, de Sociale Dienst Oost Achterhoek, Laborijn, het UWV en het voormalige WSW bedrijf Werkbaan Oost, van waaruit de bemiddeling van alle mogelijke werkzoekenden van deze organisaties plaatsvindt.
Of ik zou kunnen zeggen dat het Werkgevers Servicepunt Achterhoek partner is/wil zijn van 'werkgevend Achterhoek' voor de huidige- en toekomstige perso-neelsvoorziening en dat werkgevers bij ons terecht kunnen met al hun vragen rondom het thema arbeid, ongeacht of dat een capaciteitsvraag/vacature is, een vraag over het uitbesteden van werk, een vraag hoe om te gaan met een zieke medewerker of bijvoorbeeld een vraag welk arbeidscontract mag worden aangeboden.
Kortom: ik zou kunnen zeggen dat het Werkgevers Servicepunt h?t is loket voor werkgevers in de Achterhoek, waar zij met raad en daad worden bijgestaan door ervaren accountmanagers. Accountmanagers die met elkaar over een brede kennis en expertise beschikken ?n een groot netwerk hebben waar een oplossing of antwoord te halen is, mochten we die zelf niet kunnen leveren. E?n plek en ??n accountmanager die u behulpzaam is. Vandaag, morgen en in de toekomst. Gratis, maar hopelijk niet voor niets.
Nu kan ik me voorstellen dat u zich dan nog steeds afvraagt wat ons dan bij-voorbeeld onderscheidt van een uitzendbureau, die ook prima in staat is om in uw capaciteitsvragen te voorzien. Laten we daarvoor eens de vergelijking maken met een fruitkraam. De mooie, rooie, glimmende appels vinden gretig aftrek. Maar die ene appel waar een vlekje op zit blijft liggen. Smaakt die min-der? Als je dat ene vlekje weg schilt smaakt deze appel hetzelfde als die mooie glimmende rooie. En toch laten we die het langst liggen
Zo is het ook met onze werkzoekenden; de hoog opgeleiden en ervaren mensen vinden hun weg. Werkzoekenden die het met minder bagage moeten doen, blijven aan de kant staan. Maar als we samen rondom 'dat ene vlekje' iets orga-niseren en dat voor u ook nog aantrekkelijk maken, heb je gewoon een lekkere appel!
Waarom je daar als ondernemer in zou bijten? Gewoon: het kan en is gezond voor onze inclusieve samenleving.