Uw doelgroep zit niet langer te wachten op de kiloknallers en de veel voor weinig aanbiedingen. Wat hen werkelijk interesseert is hoe u problemen oplost. Wat daadwerkelijke voordeel is van u als leverancier. Hoe vertelt u dat? Precies, vertel een verhaal.
Website, brochure, film of beurs. Allemaal mooie communicatiemiddelen, geen doel op zich. Het middel brengt uw boodschap over, die boodschap is dus belangrijk voor het te bereiken effect. Nu kunt u vertellen dat u de beste bent in iets, beter dan uw concurrent. U kunt uw doelgroep beloven dat als zij met u zaken doen zij absoluut beter af zijn; precies zoals uw concurrent dat doet!
U kunt ook een verhaal vertellen. Een echt verhaal. Een verhaal met een klant, een klant van de klant, een probleem of uitdaging en uiteraard hoe u het probleem van de klant-van-de-klant hebt opgelost. Dat geeft uw doelgroep niet alleen een helder beeld van u, uw oplossing en uw werkwijze, maar vooral een helder beeld van het effect van zakendoen met u. Mits goed verteld, is zo’n verhaal vele malen effectiever dan welke bondige boodschap of aanbieding dan ook. Stof tot nadenken. Of beter, gewoon doen. Dan maakt u in 2014 écht het onderscheid.
Peter van Uden
Adviseur strategische
marketingcommunicatie
Davidii Communicatie - www.davidii.nl
2014? Vertel verhalen!
column