Column: De Ruiter Business Center

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 3 2011

oost-gelderland business | nummer 3 | juli 2011

Vakantietijd….

Vindt u het ieder jaar rond de vakantietijd weer lastig? Gaan we een lagere omzet tegemoet zien of zijn we juist extra druk? Zullen we iedereen zo snel mogelijk in een korte periode vakantie geven of wat meer spreiden vanwege de drukte?

Gelukkig doet Mieke bij ons, zij is operationeel directeur, de vakantieplanningen erbij en is het haar uitdaging net voldoende mensen beschikbaar te hebben en houden, maar toch.

Voor onze online activiteiten speelt zelfs het weer in Nederland een grote rol en ja daar hebben we nu eenmaal geen grip op.

Ook komen we voor de Ruijter Business Center iedere keer weer tot de ontdekking dat de (potentiele) klanten en dan de beslissingsbevoegden juist goed bereikbaar zijn in de vakantieperiode.

En tijd hebben om de laatste hand aan een order te leggen, de laatste details te bespreken etc. Wel is het daar de uitdaging bij te houden welke weken deze contactpersoon wel op vakantie is en wanneer hij of zij werkt. Voor echte nieuwe acquisitie zien we echter een heel wisselend beeld.

Ik heb me dan ook voorgenomen ook dit jaar om net te doen of er niks aan de hand is en gewoon door te gaan met alle activiteiten. Ons callcenter plant nieuwe afspraken met onze adviseurs, offertes worden uitgezet en orders moeten worden gescoord. Doen we dit niet dan missen we met het grootste gemak 4 maanden van het jaar, grote alertheid en activiteit en dus omzet. Dat kan natuurlijk niet en is ook gewoon niet nodig.

Dit hebben we nu een paar jaar met succes volgehouden en gaan we ook dit jaar weer doen.

Bijkomend voordeel is dat na de vakantieperiode ook alles gewoon doorloopt en niet eerst alles opgestart hoeft te worden. Immers leg het callcenter plat en je stelt alles een paar maanden uit, het gehele order proces heeft dan ineens een enorm gat wat je maar op moet zien te vangen.

En dat geldt eigenlijk voor alle afdelingen. Het vergt echter wel veel van onze medewerkers omdat ze het werk van de vakantievierende collega ’s wel op moeten vangen.

Daarnaast heeft de vakantietijd ook een groot voordeel. Immers er staan veel montagebussen stil dus ideaal om juist dan Spotmaster, ons voertuig volgsysteem, in te bouwen. Overgangen voor centrales naar onze Voice over IP oplossingen omdat het juist rustiger is bij de klant dus gevoelsmatig minder overlast veroorzaakt in de organisatie.

Onze mensen zijn er redelijk aan gewend terwijl ze natuurlijk ook allemaal hun zomervakantie verdienen. Ik ben er blij mee en weet dat we een goede vakantietijd tegemoet gaan.

Joost de Ruijter

De Ruijter Business Center www.mobitel.nl

column

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media