Eén adres voor automatisering én telecommunicatie

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 5 2010

Tom Altena (l) en Roy Lammerink (r): ‘Een aanspreekpunt is belangrijk voor bedrijven.’

De Haaksbergse automatiseerder ICT Spirit heeft recent IP telefonie toegevoegd aan haar portfolio. Volgens directeur Tom Altena is het een aanvulling die klanten vragen. Zij willen

namelijk graag één partij voor alle automatiserings- en telecomzaken. Met de toevoeging van IP telefonie is de ‘C’ uit ICT definitief ingevuld.

“In een convergerende markt komen communicatie en ICT infrastructuur steeds meer samen. Zeker nu Het Nieuwe Werken een grote vlucht neemt, is dit een vraag die steeds meer uit de markt komt”, vertelt directeur Tom Altena enthousiast. Volgens Altena waren de begrippen automatisering en telecommunicatie van oudsher twee aparte en omheinde gebieden. Klanten werden tussen beide gebieden nogal eens heen en weer geslingerd. Tegenwoordig schuiven de traditionele automatiserings- en telecom-werelden echter langzaam in elkaar. ICT Spirit speelt daar uitstekend op in door nu één aanspreekpunt te zijn voor zowel automatisering als telecommunicatie.

Uiterst betrouwbaar

Roy Lammerink is al jaren werkzaam binnen de telecom en is sinds kort accountmanager voor IP telefonie bij ICT Spirit. Lammerink: “Niet alle klanten zijn al gewend om te werken met een softwarematige telefooncentrale. Onbekend maakt vaak onbemind, en dat is jammer. En dat terwijl er zoveel meer voordelen verbonden zijn aan een server met software boven een traditionele kast met insteekkaarten.” Daarbij komt bovendien dat een IP telefonieoplossing volgens Lammerink minstens zo betrouwbaar is als traditionele telefonie. “Klanten kunnen zelfs kiezen voor een compleet beheerde telefoonoplossing op afstand. Zij betalen dan slechts een maandelijks bedrag per toestel en per functionaliteit. Eenvoudiger kan bijna niet, en de betrouwbaarheid is gegarandeerd. Een mogelijke redundante oplossing, waarbij met een uitwijkmogelijkheid in het datacenter van ICT Spirit een extra back-up wordt gerealiseerd, is de beschikbaarheid 99,99%. Dit percentage is veel hoger dan bij een traditionele oplossing.”

Eén aanspreekpunt

Naast de introductie van IP telefonie is ICT Spirit tegelijk provider. Klanten kunnen vanaf nu dus ook de verbindingen bij dit bedrijf regelen, zoals DSL of glasvezelverbindingen. Daarvoor is ICT Spirit partner van meerdere gerenommeerde telecom infrastructuur leveranciers. “Wanneer klanten kiezen voor ICT Spirit, hebben zij nog maar één aanspreekpunt voor alle automatiserings- en telecomzaken. Dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. En met de integratie van functionaliteiten ligt er een wereld aan mogelijkheden voor hen open”, aldus Altena.

www.ictspirit.nl

oost-gelderland business | nummer 5 | november 2010

Eén adres voor automatisering én telecommunicatie

bedrijfsdiensten

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media