Amphion interview

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 2 2012

De medewerkers van Amphion met een schaal bitterballen

interview

‘Als een glas gluhwein

op een gure winteravond’

Wanneer was Paul de Leeuw

in Amphion?

Op 14 en 15 maart, de twee dagen voor de bewuste uitzending was De Leeuw hier voor een uitvoering van zijn show. Hoewel de meeste mensen hem van tv kennen, is zijn carrière begonnen in het theater. Blijkbaar was hij zo tevreden over de sfeer en de service hier, dat hij besloot om er iets mee te doen. Die bitterballen waren een dankbare aanleiding om daags na de voorstelling eens flink uit te pakken op de nationale tv.

Wist u dat hij van plan was

om het theater te noemen?

Nou, ik wist wel dat er wat stond te gebeuren. Er werd een doos met 600 bitterballen afgeleverd en een van zijn medewerkers vertelde dat we De Wereld Draait Door even in de gaten moesten houden. Toen had ik wel een vermoeden dat we genoemd zouden worden. Die avond ben ik rond half acht even de artiesten foyer in gelopen en heb de tv aangezet. Ik heb het gesprek dat De Leeuw met Matthijs van Nieuwkerk had dus live kunnen volgen.

En hoe was het om een

compliment via de nationale tv te krijgen?

Als een warm glas gluhwein op een gure winteravond. Het is fantastisch en hartverwarmend om te merken dat de inspanning die we als team dag in dag uit leveren wordt gewaardeerd. Als je bijna elke dag gasten ontvangt, loop je kans dat de routine er insluipt. Toch moet je proberen om elke keer weer het beste te geven. Dat geldt voor iedereen; van de kaartverkoop tot de catering tot de techniek. Het voelt gewoon goed om van een icoon als Paul de Leeuw, die doorgaans geen blad voor zijn mond neemt, een dergelijk compliment te krijgen.

Nog reacties uit het land

ontvangen?

Uiteraard. Al tijdens de uitzending ontvingen we talloze mailtjes, smsberichten en tweets. Niet alleen van collega’s uit het vak, ook de inwoners van Doetinchem lieten van zich horen. Ik had sterk het idee dat iedereen trots was dat ‘hun’ Amphion zo in de belangstelling stond. Dat gegeven is misschien nog wel het leukste.

En nog even over die bitter-

ballen. Hoe zat dat nou precies?

Paul houdt blijkbaar van een bepaald merk bitterballen en na de voorstelling kreeg hij de variant die in ons standaardassortiment zit. Zoals gezegd kregen we de dag erna een doos toegestuurd, die we tijdens de voorstelling gedeeld hebben met de bezoekers die avond. Misschien is het leuk om te melden dat we zijn favoriete bitterbal hebben opgenomen in ons assortiment. Vanaf nu kunnen bezoekers genieten van Paul’s bitterballen.

Het is alweer even geleden, maar het nieuws was zo leuk dat Oost-Gelderland Business er niet omheen kon; de lofzang die Paul de Leeuw hield over het Doetinchemse Amphion. In De Wereld Draait Door prees hij het theater om zijn ambiance en service. Alleen die bitterballen, die waren vatbaar voor verbetering. In Doetinchem klonk gejuich, Twitter ontplofte en Amphion-directeur Droste wist even niet wat hem overkwam. We belden met hem voor een korte terugblik.

oost-gelderland business | nummer 2 | mei 2012

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media