In de vorige editie schreef Christiaan Zweers over persoonlijke en zakelijke groei. In deze editie neem ik de pen over. Zelf ben ik nu zes jaar lid van Jong Management en de laatste twee jaar als bestuurslid. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij logistiek dienstverlener Mainfreight uit 's-Heerenberg ( het oude Wim Bosman) als Country Manager Sales.
Tekst: Ivo du Plessis
2017 was een succesvol jaar voor Jong Management met vele interessante bedrijfsbezoeken en leuke activiteiten, die allemaal verbonden waren met ons thema persoonlijke en zakelijke groei. Wij hebben het jaar afgesloten met onze leden en partners tijdens een groot running diner in Vorden. Het nieuwe jaar 2018 is aangebroken. Tijd dus om de planning voor een nieuw jaar af te ronden en natuurlijk de welbekende goede voornemens.
Vrijwel iedereen gaat het nieuwe jaar in met goede voornemens. De meest gehoorde voornemens zijn al jaren meer sporten, minder eten en stoppen met roken. Vaak zien we dat dit enkel bij voornemens blijft omdat we ze niet omzetten in doelen die ook nog eens SMART zijn. Enkel een voornemen is nog geen doel, dus als we resultaat willen behalen dan zetten we de voornemens om in een plan en een deadline. Bij Jong Management proberen we de goede voornemens te laten terugkeren in de doelstellingen voor de persoonlijke en zakelijke groei van onze leden. Hoe kunnen we ze nog meer (laten) inspireren om vervolgens het beste uit jezelf te halen.
In 2018 gaan we weer mooie bedrijven in de regio bezoeken. Ieder bedrijf heeft zijn eigen verhaal, strategie en toekomstvisie waar we veel van kunnen opsteken. In onze regio hebben we zoveel mooie en interessante bedrijven dat de lijst met wensbezoeken alleen maar groeit. Ook besteden we meer aandacht aan Smart Industry in de Achterhoek. Bedrijven die de allernieuwste technieken op het gebied van digitalisering, informatieoverdracht en productie combineren en dit biedt vergaande en ongekende mogelijkheden. Iets wat de komende jaren enorm ontwikkeld gaat worden en wat belangrijk is voor onze regio. Het eerste bedrijfsbezoek voor 2018 staat in januari gepland bij DTC Media. Hier krijgen we het verhaal te horen achter het bedrijf dat de afgelopen jaren enorm is gegroeid en letterlijk is begonnen op een zolderkamertje. Naast de maandelijkse bedrijfsbezoeken gaan we verder met de tweede ronde van de intervisie-sessies. In dit traject hebben we meerdere bijeenkomsten met een vaste groep met als doel leren van elkaar en het verhogen van persoonlijke oplossingsgerichtheid en creativiteit. Omdat we het belangrijk vinden om een veelzijdig programma te hebben, zullen we dit jaar voor het eerst een Jong Management familiedag organiseren. Een dag voor onze leden met partners en eventueel kinderen ergens in de omgeving. Het doel: elkaar ook op persoonlijk vlak beter leren kennen.
Kortom genoeg goede voornemens omgezet in doelen voor 2018. Wij kijken uit naar een nieuw inspirerend Jong Management jaar in de Achterhoek. Wij wensen u allen zowel zakelijk als privé een voorspoedig 2018.