Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 1 2015

opmerkelijk

M.Unal Ozmen / Shutterstock.com

‘Nieuwe Amerikaanse Heineken-film gebruikt foute bierflesjes’

De nieuwe Amerikaanse Heineken-film, Kidnapping Mr. Heineken, gebruikt de verkeerde bierflesjes.

Er wordt in de film bier gedronken uit groene flesjes, maar die bestonden in Nederland nog niet in 1983; het jaar van de ontvoering van de biermagnaat. Dat meldt de Radio 10-ochtendshow Tim In de Morgen. De redactie van de show kwam erachter toen ze samen de film bekeken. Om het te verifiëren belden ze met de Zoetermeerse bierfanaat en Heineken-verzamelaar Patrick Bennis, die het bevestigt: “Het is een bizarre fout, omdat de makers van de film op de allerkleinste details hebben gelet. Zelfs de politieauto's zijn van het model dat in het ontvoeringsjaar rondreed. In 1983 werden er in Nederland alleen bruine pijpjes Heineken verkocht en geen groene zoals in de film is te zien. Al met al een blunder van de bovenste plank!Ë®

(Bron: NU.nl)

oost-gelderland business | nummer 1 | maart 2015

23 km/u te hard:

54.000 euro boete

Een Finse man die 103 km/u reed waar 80 km/u is toegestaan, zag een snelheidsboete van liefst 54.000 euro op de mat vallen. Dat schrijft de Finse krant Iltalehti.

Het boetesysteem in Finland hangt samen met het inkomen: hoe meer je verdient, hoe hoger de boete. 

De bekeurde man, Reima Kuisla, schrijft op zijn Facebook-pagina dat hij onderhand overweegt uit Finland te verhuizen. Niemand hoeft echter medelijden te hebben met Kuisla: zijn jaarinkomen waarop de boete is gebaseerd, bedraagt 6,5 miljoen euro. 

Het is trouwens lang niet de hoogste snelheidsboete die ooit in Finland is uitgedeeld. Zo meldt de BBC dat een topman van het telefoonbedrijf Nokia in 2002 een bekeuring van 116.000 euro kreeg in verband met te hard rijden.

(Bron: RTL Nieuws)

Hongerige klant eet zes jaar oude frietjes

Een hotelgast in IJsland die onder een stolp frietjes en een hamburger zag liggen, kon zijn trek niet bedwingen.

Al snel bleek echter dat er iets niet pluis was aan het eten. De frietjes en de burger waren namelijk al zes jaar oud, zo staat te lezen op de website van de Mirror. 

Het verhaal start bij de 28-jarige man Hjortur Smarason die zes jaar geleden de laatste hamburger kocht van de plaatselijke McDonald's die sloot wegens de financiële crisis. Alle filialen van de hamburgerketen verdwenen namelijk en de man wou nog snel een aandenken kopen. Toen hij bemerkte dat een half jaar later het eten nog steeds in dezelfde staat eruit zag als toen hij het kocht, schonk hij de frietjes en de burger aan een museum. Daar werd het drie jaar lang tentoongesteld en in tussentijd verplaatste het menuutje zich naar een toonbank van een hotel in de IJslandse hoofdstad Reykjavik.

(Bron: Skynet.be)

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Oost-Gelderland Business nr 1 2015

Gespecialiseerd en betaalbaar: Topadvocatuur in de AchterhoekTransparantie en contentmarketing worden de norm“Eén kans voor een eerste indruk”Wie verzorgt uw aangifte?Het Opleidingsgebouw krijgt vormHelweekEven voorstellen: Gejo Interpack Eén team, één taak, een succes!Evidence-based ontwerp: nuttig?Bied muizen en ratten geen entree naar je bedrijfspand‘Geef ze niet de kans om binnen te komen’Haal meer uit je netwerkbezoekProfessionaliseren van het familiebedrijf De nieuwe WKR: wat verandert er?Werkgeversvereniging VNO-NCW Midden: Het effect van een goede lobbyMet UNLOCK, IPRO en Actieplan Achterhoek-BorkenTrends 2015 volgens trendwatcher Adjiedj Bakas: ‘Wie als ondernemer even indut, verliest’Coverstory: Topadvocatuur in de AchterhoekForum marketing en communicatie:Indruk Interieur Oplossingen: “Eén kans voor een eerste indruk”Select4U: Het vinden van de juiste matchColumn Lodder-Dales: Wie verzorgt uw aangifte?DOC Opleiding & Training: Het Opleidingsgebouw krijgt vormColumn Robert Lagendijk: HelweekBusiness FlitsenTransportbedrijf Visser Duiven: Eén team, één taak, een succes!Business FlitsColumn Heilbron: Goede voornemens: volgehouden of verzuimd?BOB Oost-Gelderland Business: Haal meer uit je netwerkbezoekOpmerkelijkInterview VNO-NCW Midden: Het effect van een goede lobbyAchterhoek Agenda 2020: Over de grens!Trendwatcher Adjiedj Bakas: ‘Wie als ondernemer even indut, verliest’Voor u gelezen
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media