Jong Management Achterhoek: De Slimme jongens, Zevenaar: "Nederland veroveren met ons concept"

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 4 2021



De Slimme Jongens in Zevenaar helpen particulieren met slimme techniek in en om het huis. Huizen slimmer maken klinkt modern en hip, maar wat betekent dat nou eigenlijk?

Bram Aaldering is directeur van De Slimme Jongens en legt het mooi uit: "Bij een moderne auto is het normaal dat de auto ontgrendeld als je aan komt lopen, dat de ruitenwissers automatisch inschakelen bij regen en dat de lampen aangaan als het donker wordt. Maar waarom is het bij een huis nog steeds normaal dat je binnenkomt met een sleutel, je alle lampen met een schakelaar moet aanzetten en je zelf de gordijnen moet dichtdoen?"

Dat willen De Slimme Jongens aanpakken. In 4,5 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een regionale speler met 15 man personeel. "Van adviseurs met verstand van alle slimme technieken tot engineers en monteurs", zegt Bram. Maar slimme techniek installeren is nooit een doel op zich. "De klant staat centraal. De techniek moet voor de klant werken en niet andersom." De techniek moet volgens Bram zoveel mogelijk geautomatiseerd zijn. Alle onderdelen met een aparte app bedienen is niet handig. "Dan wil alleen de liefhebber van al die snufjes alles gebruiken. Terwijl ik het juist zo wil aanleggen dat juist degene die niet zoveel met al die techniek heeft er toch dankbaar gebruik van kan maken. Juist omdat het allemaal automatisch gaat."

Uitbreiding

Het concept van De Slimme Jongens is het complete pakket. Dus van advies en ontwerp tot montage, installatie en configuratie tot het onderhoud van het complete systeem. Dat blijkt succesvol in de regio. Daarom is de stap gezet om verder te kijken. "We werkten al landelijk, maar hebben nu een bedrijf overgenomen uit IJsselstein. Naast de onderhoudscontracten en de klanten hebben we ook een dealerschap overgenomen. Dit is de eerste stap naar de rest van Nederland", aldus Bram, zittend in zijn showroom in Zevenaar die ook voorzien is van alle moderne snufjes. "Zo'n showroom willen we op termijn ook in het midden van het land gaan openen. Het is belangrijk dat mensen in een echte omgeving kunnen zien hoe alles werkt. De deurbel is bijvoorbeeld aangesloten op de Sonos en de lampen gaan telkens wat feller branden naarmate het buiten donkerder wordt."

Jong Management lid

Al sinds vóór het starten van zijn onderneming is Bram een trots lid van Jong Management Achterhoek. "De leden zijn niet alleen goede sparringpartners maar kunnen zelfs klanten worden. Dat is ook wel erg leuk natuurlijk!" Jong Management komt maandelijks bij elkaar voor een bedrijfsbezoek en een gezellig diner na afloop. Tijdens deze bijeenkomsten wordt veel gesproken over bedrijfsvoering en kun je als ondernemer je ei kwijt bij elkaar. Bram: "Er zijn wel meer netwerkclubs, maar Jong Management is uniek omdat iedereen onder de 40 is. Die jonge garde gunt elkaar echt wat."

Toekomst

In de toekomst wil Bram verder uitbreiden. "Nu eerst Midden-Nederland, daarna nog wat meer naar het westen en dan richting Brabant. We willen het liefst alle woningen in Nederland slim maken!"

 

 

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media