KroeseWevers Helpdesk voor alle personeel- en salarisvraagstukken

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 1 2019
HR-adviseurs Patty van Engelen en Sylvia Kraal van de KroeseWevers Werkgeversdesk

Ondernemers willen zoveel mogelijk tijd besteden aan ondernemen en niet voor elke vraag een andere dienstverlener benaderen. KroeseWevers begrijpt dit en heeft daarom de kennis van haar diensten op het gebied van personeel & salaris gebundeld onder de noemer ‘Werkgeversdesk’. De ruim dertig adviseurs van de Werkgeversdesk helpen ondernemers bij ieder vraagstuk op het gebied van personeel & salaris. Eén van de diensten die KroeseWevers aanbiedt vanuit haar Werkgeversdesk is HR-dienstverlening.

Een gesprek met HR-adviseurs Patty van Engelen en Sylvia Kraal maakt duidelijk hoe KroeseWevers deze dienstverlening inzet. “Onze cliënten en de vraagstukken die wij krijgen zijn erg divers. Van de ondernemer die vorige maand is gestart tot de ondernemer die klaar is voor de beursgang. Cliënten die nog niks tot weinig hebben geregeld op het gebied van HR of cliënten waarbij we het HR-beleid verder optimaliseren. Ook valt te denken aan tijdelijk ondersteuning bieden of een bepaald project oppakken, zoals het uitvoeren van een salarisbenchmark.”

HR-DIENSTVERLENING
KroeseWevers begeleidt ondernemers onder andere bij werving en selectie, talentmanagementprogramma’s en het ontwikkelen van een functiehuis met bijbehorend beloningssysteem. Kraal legt uit: “Naast deze vraagstukken worden we ook ingeschakeld voor coaching, opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Recent heb ik een ondernemer geholpen die steeds in de clinch lag met zijn medewerkers. Na gesprekken werd duidelijk dat er structuur miste voor de medewerkers. Door het opstellen van duidelijke functieprofielen en verschillende feedbacksessies heb ik de ondernemer en zijn medewerkers verder geholpen. De ondernemer kan zich weer volledig richten op het ondernemen.”

TIJDELIJKE INZET HR-PROFESSIONAL
De HR-adviseurs van KroeseWevers zijn flexibel inzetbaar. Het kan zijn dat een ondernemer vanwege groei, ziekte, zwangerschap of drukte tijdelijk ondersteuning nodig heeft op HR-gebied. Inzet is op structurele of incidentele basis mogelijk: per dagdeel, dag of voor een aantal uren per week. Van Engelen vult aan: “Ik werk op dit moment drie dagen per week als interim HR-adviseur bij een cliënt, waar ik ondersteuning bied als HR-professional op diverse gebieden. Bij andere cliënten heb ik het functiehuis en beloningssysteem opgezet en geholpen bij de inrichtingen van een passende beoordelingsmethodiek, waarbij ik ook de beoordelingsgesprekken begeleid. Bij de ene cliënt werk ik als interim adviseur en bij de andere projectmatig voor één onderdeel van het HR-proces.” Kraal vertelt: “Tijdens interim opdrachten zijn we fysiek aanwezig bij de ondernemer. Ik merk dat ik de ondernemer hierdoor extra kan ontlasten, doordat ik snel en effectief kan handelen. Zo heb ik recent binnen een organisatie voorgesteld om op regelmatige basis samen met de ondernemer met een medewerker in gesprek te gaan. Dit heeft gezorgd voor een stijgende lijn in het functioneren van de medewerker en de samenwerking met collega’s.”

VOORDELEN KROESEWEVERS WERKGEVERSDESK
De HR-dienstverlening is slechts één van de diensten die binnen de Werkgeversdesk wordt aangeboden. Ondernemers kunnen de experts van de Werkgeversdesk ook inschakelen voor vragen op het gebied van salarisverwerking, juridische advisering en arbeidsrecht. Doordat alle disciplines onder één dak zijn samengebracht, heeft de cliënt bij KroeseWevers één centraal aanspreekpunt en persoonlijk contact met zijn adviseur.

www.kroesewevers.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Oost-Gelderland Business nr 1 2019

Coverstory brexit: Op hoop van zegenDirkzwager: Welke gevolgen heeft de brexit voor uw onderneming?Zakenvrouw van het Jaar 2017: Elske Doets, rolmodel voor jonge, ambitieuze vrouwenMedewerkersparticipatie: Iedereen aandeelhouder bij InfiColumn CarrièreWereld: Inspelen op de start met 'why'Column Coach & Recruiter: Gesprekken die werkenKroeseWevers Helpdesk voor alle personeel- en salarisvraagstukkenColumn Refinding: De invloed van taal op je gemoedstoestandColumn Straight-Line Leadership: De #1 vaardigheid voor inspirerend leiderschapSymbus Personeelsdienst: De juiste mensen op de juiste plek4Human: Trainen met succesgarantieat.groep: “Wij zijn de partner van de ondernemer”VNO-NCW Midden: “Circulair Oost-Nederland staat op de kaart”Bedrijfshuisvesting: Positieve impact op je bedrijfsimagoVerhoeve & Faber: Van aannemer tot ingenieurCMS Schoonmaak: Continuïteit, optimale flexibiliteit en schoonmaak in optima formaColumn De Romei: De gezonde werkplekColumn Quexcel: Wie is verantwoordelijk voor een onveilig slim gebouw?Column Ponjee Advies: Thuis zijn of verhuizen?Bedrijfsadviesburo Eckhardt: Door het vuur voor de MKB'erColumn WSPA: Social return on investmentColumn Arriva: Bevorderen van diversiteit op de werkvloerDe Graafschap sponsor SWR Vuren: Van de Kuip naar de VijverbergColumn Lijstenmakerij Martin: De vier jaargetijdenQuexcel: Innovatieboost voor het MKBTrend: IT'ers zuchten onder personeelsgebrekJong Management Achterhoek-lid Fongers & Fongers: Arbeidsmatch nieuwe stijlColumn VOAA: 5S als praktische verandertoolColumn Sociaal Metaal: TrotsCellro: Wereldwijde oplossingen voor verspanende bedrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media