HR-adviseurs Patty van Engelen en Sylvia Kraal van de KroeseWevers Werkgeversdesk
Ondernemers willen zoveel mogelijk tijd besteden aan ondernemen en niet voor elke vraag een andere dienstverlener benaderen. KroeseWevers begrijpt dit en heeft daarom de kennis van haar diensten op het gebied van personeel & salaris gebundeld onder de noemer ‘Werkgeversdesk’. De ruim dertig adviseurs van de Werkgeversdesk helpen ondernemers bij ieder vraagstuk op het gebied van personeel & salaris. Eén van de diensten die KroeseWevers aanbiedt vanuit haar Werkgeversdesk is HR-dienstverlening.
Een gesprek met HR-adviseurs Patty van Engelen en Sylvia Kraal maakt duidelijk hoe KroeseWevers deze dienstverlening inzet. “Onze cliënten en de vraagstukken die wij krijgen zijn erg divers. Van de ondernemer die vorige maand is gestart tot de ondernemer die klaar is voor de beursgang. Cliënten die nog niks tot weinig hebben geregeld op het gebied van HR of cliënten waarbij we het HR-beleid verder optimaliseren. Ook valt te denken aan tijdelijk ondersteuning bieden of een bepaald project oppakken, zoals het uitvoeren van een salarisbenchmark.”
HR-DIENSTVERLENING
KroeseWevers begeleidt ondernemers onder andere bij werving en selectie, talentmanagementprogramma’s en het ontwikkelen van een functiehuis met bijbehorend beloningssysteem. Kraal legt uit: “Naast deze vraagstukken worden we ook ingeschakeld voor coaching, opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Recent heb ik een ondernemer geholpen die steeds in de clinch lag met zijn medewerkers. Na gesprekken werd duidelijk dat er structuur miste voor de medewerkers. Door het opstellen van duidelijke functieprofielen en verschillende feedbacksessies heb ik de ondernemer en zijn medewerkers verder geholpen. De ondernemer kan zich weer volledig richten op het ondernemen.”
TIJDELIJKE INZET HR-PROFESSIONAL
De HR-adviseurs van KroeseWevers zijn flexibel inzetbaar. Het kan zijn dat een ondernemer vanwege groei, ziekte, zwangerschap of drukte tijdelijk ondersteuning nodig heeft op HR-gebied. Inzet is op structurele of incidentele basis mogelijk: per dagdeel, dag of voor een aantal uren per week. Van Engelen vult aan: “Ik werk op dit moment drie dagen per week als interim HR-adviseur bij een cliënt, waar ik ondersteuning bied als HR-professional op diverse gebieden. Bij andere cliënten heb ik het functiehuis en beloningssysteem opgezet en geholpen bij de inrichtingen van een passende beoordelingsmethodiek, waarbij ik ook de beoordelingsgesprekken begeleid. Bij de ene cliënt werk ik als interim adviseur en bij de andere projectmatig voor één onderdeel van het HR-proces.” Kraal vertelt: “Tijdens interim opdrachten zijn we fysiek aanwezig bij de ondernemer. Ik merk dat ik de ondernemer hierdoor extra kan ontlasten, doordat ik snel en effectief kan handelen. Zo heb ik recent binnen een organisatie voorgesteld om op regelmatige basis samen met de ondernemer met een medewerker in gesprek te gaan. Dit heeft gezorgd voor een stijgende lijn in het functioneren van de medewerker en de samenwerking met collega’s.”
VOORDELEN KROESEWEVERS WERKGEVERSDESK
De HR-dienstverlening is slechts één van de diensten die binnen de Werkgeversdesk wordt aangeboden. Ondernemers kunnen de experts van de Werkgeversdesk ook inschakelen voor vragen op het gebied van salarisverwerking, juridische advisering en arbeidsrecht. Doordat alle disciplines onder één dak zijn samengebracht, heeft de cliënt bij KroeseWevers één centraal aanspreekpunt en persoonlijk contact met zijn adviseur.
www.kroesewevers.nl
Ondernemers willen zoveel mogelijk tijd besteden aan ondernemen en niet voor elke vraag een andere dienstverlener benaderen. KroeseWevers begrijpt dit en heeft daarom de kennis van haar diensten op het gebied van personeel & salaris gebundeld onder de noemer ‘Werkgeversdesk’. De ruim dertig adviseurs van de Werkgeversdesk helpen ondernemers bij ieder vraagstuk op het gebied van personeel & salaris. Eén van de diensten die KroeseWevers aanbiedt vanuit haar Werkgeversdesk is HR-dienstverlening.
Een gesprek met HR-adviseurs Patty van Engelen en Sylvia Kraal maakt duidelijk hoe KroeseWevers deze dienstverlening inzet. “Onze cliënten en de vraagstukken die wij krijgen zijn erg divers. Van de ondernemer die vorige maand is gestart tot de ondernemer die klaar is voor de beursgang. Cliënten die nog niks tot weinig hebben geregeld op het gebied van HR of cliënten waarbij we het HR-beleid verder optimaliseren. Ook valt te denken aan tijdelijk ondersteuning bieden of een bepaald project oppakken, zoals het uitvoeren van een salarisbenchmark.”
HR-DIENSTVERLENING
KroeseWevers begeleidt ondernemers onder andere bij werving en selectie, talentmanagementprogramma’s en het ontwikkelen van een functiehuis met bijbehorend beloningssysteem. Kraal legt uit: “Naast deze vraagstukken worden we ook ingeschakeld voor coaching, opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Recent heb ik een ondernemer geholpen die steeds in de clinch lag met zijn medewerkers. Na gesprekken werd duidelijk dat er structuur miste voor de medewerkers. Door het opstellen van duidelijke functieprofielen en verschillende feedbacksessies heb ik de ondernemer en zijn medewerkers verder geholpen. De ondernemer kan zich weer volledig richten op het ondernemen.”
TIJDELIJKE INZET HR-PROFESSIONAL
De HR-adviseurs van KroeseWevers zijn flexibel inzetbaar. Het kan zijn dat een ondernemer vanwege groei, ziekte, zwangerschap of drukte tijdelijk ondersteuning nodig heeft op HR-gebied. Inzet is op structurele of incidentele basis mogelijk: per dagdeel, dag of voor een aantal uren per week. Van Engelen vult aan: “Ik werk op dit moment drie dagen per week als interim HR-adviseur bij een cliënt, waar ik ondersteuning bied als HR-professional op diverse gebieden. Bij andere cliënten heb ik het functiehuis en beloningssysteem opgezet en geholpen bij de inrichtingen van een passende beoordelingsmethodiek, waarbij ik ook de beoordelingsgesprekken begeleid. Bij de ene cliënt werk ik als interim adviseur en bij de andere projectmatig voor één onderdeel van het HR-proces.” Kraal vertelt: “Tijdens interim opdrachten zijn we fysiek aanwezig bij de ondernemer. Ik merk dat ik de ondernemer hierdoor extra kan ontlasten, doordat ik snel en effectief kan handelen. Zo heb ik recent binnen een organisatie voorgesteld om op regelmatige basis samen met de ondernemer met een medewerker in gesprek te gaan. Dit heeft gezorgd voor een stijgende lijn in het functioneren van de medewerker en de samenwerking met collega’s.”
VOORDELEN KROESEWEVERS WERKGEVERSDESK
De HR-dienstverlening is slechts één van de diensten die binnen de Werkgeversdesk wordt aangeboden. Ondernemers kunnen de experts van de Werkgeversdesk ook inschakelen voor vragen op het gebied van salarisverwerking, juridische advisering en arbeidsrecht. Doordat alle disciplines onder één dak zijn samengebracht, heeft de cliënt bij KroeseWevers één centraal aanspreekpunt en persoonlijk contact met zijn adviseur.
www.kroesewevers.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?