AI op de werkvloer: hype of echte verandering?

19 uur geleden
19 uur geleden
“We moeten iets met AI.” Ik hoor het bijna dagelijks van werkgevers én kandidaten. Maar als ik doorvraag naar het hoe, wat en waarom blijft het vaak stil. Of vaag. Of het antwoord luidt: “We zoeken gewoon iemand die ermee kan werken.”

Klinkt logisch. Maar wát betekent dat eigenlijk voor een marketing- of communicatieprofessional? Moet je ChatGPT kunnen ‘prompten’? Automatiseringen in HubSpot kunnen bouwen? Of gewoon weten hoe je slimmer content maakt met AI?

De waarheid is: we weten het vaak zelf nog niet precies. En dat maakt het best ingewikkeld, voor jou als werkgever maar ook voor de sollicitant. Want hoe schrijf je een profiel als je (nog) niet weet wat je nodig hebt? En hoe kun je je ontwikkelen in een vakgebied als je niet precies weet wat er gevraagd wordt?

Professionals voelen de druk. Ze willen niet achterlopen. Ze scrollen, proberen wat tools uit, volgen hier en daar een webinar. Maar er blijft een knagend gevoel: doe ik het wel goed? Mis ik iets? En eerlijk: veel mensen zijn inmiddels ook een béétje AI-moe.

Kortom: hét moment om het gesprek aan te gaan. Wat betekent AI voor het werk in jouw team? Waar liggen kansen om slimmer, creatiever of efficiënter te werken? En hoe zorg je dat je mensen meebewegen zonder dat ze afhaken?

Of je nu werkgever bent of professional: het is tijd voor verdieping. Geen buzzwords. Wel: kritisch kijken naar skills, processen en rollen. Wat heb je nodig voor morgen? En wie kan je daarbij helpen?

De toekomst is al begonnen. De vraag is: ben jij al begonnen met nadenken over die toekomst?


Suzette Hesseling, Recruitment Specialist & Adviseur

www.mrktng.nl

 
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr2 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media